COvip - Danmarks største vidensløsning

Da Styrelsen for Patientsikkerhed stod overfor århundredets største udfordring i form af smitteopsporingsindsatsen for Covid-19 blev Responza og Spitze & Co´s KM team sat i spidsen for udviklingen af COvip.

COvip er navnet på styrelsens nye videnløsning til COVID-19-håndtering, og med mere end 20.000 daglige artikellæsninger blandt operatørerne, må man konstatere, at COvip er kommet godt fra start. COvip er en forkortelse af ’Coronaopsporingsenhedens Videns-og Informationsplatform’. De mange tusinde daglige søgninger viser en stor efterspørgsel efter opdateret og valideret viden blandt løsningen 3500+ daglige brugere. Brugerne kommer fra styrelsen selv, ATP, rigspolitiet og de 98 kommuner, og forbedres løbende i takt med operatørernes brug og søgning. Der søges efter alt fra anbefalinger om isolation med mindreårige børn, til hvad man skal gøre med ens hund, kat og hamster i forhold til Corona.


Responza som er platformen under COvip har hjulpet styrelsen med at sikre opdatering af instrukser og arbejdsgang i 100% realtid til alle de mange interessenter og operatører der benytter løsningen, og er ifølge styrelsen og operatører blevet et uundværligt værktøj til coronahåndteringen på ganske kort tid.


COvip er nu blevet stedet hvor operatører og supervisorer orienterer sig om "breaking news", arbejdsgange og instrukser i det øjeblik de møder ind, og er det primære værktøj til dialogen med borgere.

De ansvarlige ved styrelsen, Coronaopsporingsenheden, har fået det værktøj de havde brug for til at styre kommunikationen med de mange operatører og ændringer i processer. Eksempelvis skulle der skiftes i teksten der sendes ud via SMS hvis man ikke fik fat i en borger, det blev lagt på som en "breaking news" i COvip, og indenfor kort tid kunne det observeres at artiklen var læst over 3400 gange.


En af de funktioner styrelsen er blevet mest glad for, er den dynamiske opdatering af viden der findes i en ægte vidensplatform. COvip udvikles dagligt på baggund af feedback, og det indbyggede feedback flow i Responza understøtter denne proces let og intuitivt. COvip er kort sagt blevet en essentiel del af coronahåndteringen, og en vigtig brik i det fremadrettede arbejde omkring Covid-19.


/Team Responza

Bag Responza er en flok passionerede kundeservice eksperter, som brænder for at hjælpe omed at optimere din kundeservice. Vi er en del af konsulenthuset Spitze & Co. Vi nørder Knowledge Management til helt nye ekstremer. Hvis du har lyst til at nørde med, kan du deltage i Dansk Knowledge Management forum, eller følge os på LinkedIn