Responza giver dig nu endnu bedre indblik i dine data

I den nyeste release har Responza fået en ny rapporteringsplatform. Vi har lagt vægt på at lave en løsning, der giver den bedste performance og brugervenlighed. På den måde kan du som bruger få et hurtigt og præcist overblik over alle forretningskritiske informationer, der findes i Responza og derved give din virksomhed evnen til at tage hurtige databaserede beslutninger.


I dette blogindlæg kigger vi derfor nærmere på, hvordan modulet giver dig indblik i din virksomheds data og hvilke muligheder, det giver.


Hvordan fungerer rapporteringsplatformen?

I Responza har vi bygget vores egen metode at opsamle data. Dette har vi gjort for at kunne fokusere på datapunkter, som er relevante for best practice Knowledge Management. I praksis betyder det, at data bliver opsamlet i et Business Intelligence værktøj kaldet Power BI og derfra er direkte tilgængeligt for analyse.

Den nye rapporteringsplatform giver dig følgende tre muligheder for dataanalyse:

  • Direkte analyse i rapporten, som ligger i Responza: Her er det muligt at trække rapporter og lave analyser direkte i webbrowseren. Rapporterne er fleksible og giver dermed mulighed for at fokusere på de datapunkter, der er vigtige for netop din virksomhed.

  • Eksport af data til Excel: Alle data fra rapporterne kan eksporteres til Excel, hvorfra det er muligt at lave yderligere analyser af datasættet.

  • Eksport af rådata: Ved hjælp af vores API er det muligt at eksportere rådata og bruge dem til at bygge dine egne applikationer, der giver information om brugen af Responza i din virksomhed.


Bliv klogere gennem din data


Med den nye rapporteringsplatform får du et perfekt udgangspunkt for at analysere din virksomheds brugeradfærd på Responza.


I det følgende giver vi nogle ideer til, hvordan du kan få mest muligt ud af de data, der ligger i Responza ved hjælp af de forskellige typer af dataanalyse.

  • Daglig overblik over de mest besøgte artikler: Ved at bruge standardrapporterne kan du hurtigt se eksempelvis de mest besøgte artikler i vidensplatformen. På den måde kan du identificere populære emneområder og på baggrund heraf finde ud af, om I skal udvide eller forbedre indholdet indenfor disse emner.

  • Analyse i Excel: Vil du gå skridtet videre, kan du eksportere rapportdata til Excel, hvorfra det er muligt at lave mere avancerede analyser. Du kan blandt andet filtrere dit datasæt og eksempelvis se nærmere på de søgeord, der ikke giver et søgeresultat og hvor ofte, der er blevet søgt på et ord uden at et resultat blev leveret. Med baggrund i disse informationer kan du udbygge vidensplatformen og derved sikre, at den indeholder de informationer, der efterspørges i din organisation.

  • Eksport af data vha. API: Vil du bruge de opsamlede data til egne analyser, er det muligt at få adgang til rådata vha. vores API. Disse rådata kan du bruge til at udvikle dine egne applikationer. Eksempler på anvendelse af disse data er at sammenkøre data med din organisations interne data i eget BI system eller at bygge Azure Logic Apps til at automatisere daglige rutiner som fx at få et overblik over, hvor mange brugere, der har set en artikel eller nyhed.


Slip kreativiteten fri

Som du kan se, er der masser af muligheder for at analysere og anvende data fra Responza ved hjælp af den nye rapporteringsplatform. Derfor er det oplagt at slippe kreativiteten fri og finde de løsninger, der anvender data og understøtter din forretning på bedste vis.


/Team Responza

Bag Responza er en flok passionerede kundeservice eksperter, som brænder for at hjælpe med at optimere din kundeservice. Vi er en del af konsulenthuset Spitze & Co. Vi nørder Knowledge Management til helt nye ekstremer. Hvis du har lyst til at nørde med, kan du deltage i Dansk Knowledge Management forum, eller følge os på LinkedIn

  • White LinkedIn Icon

Spitze & Co A/S

Lyngbyvej 421

2820 Gentofte

Danmark

CVR: 33572042

responza@spitzeco.dk

+45 22 61 91 09

© 2014-2020  SPITZE & CO - All Rights Reserved