top of page

Knowledge Management

Optimer jeres vidensforvaltning med Skandinaviens førende eksperter i Knowledge Management​

Vores videnseksperter har vi gennemført nogle af de mest komplekse danske vidensprojekter

Novo_Nordisk_logo_PNG3.png

Novo Nordisk er en stor global videnstung organisation. Vi har hjulpet Novo med at etablere en global vidensorganisation med tilhørende processer og governance, så medarbejdere i hele verden kan operere så effektivt som muligt med så stor business case som muligt.

Vi har endvidere hjulpet med en global ”skriveguide”, der sikrer konsistens og hurtigt overblik i artikler, tekster og videndeling.

postnord.png

Inden vidensprojektet hos PostNord var der alt for mange unødige flaskehalse, og for få der kunne ”det meste”.

 

Nu gør PostNord’s kundeservice mere med mindre. Projektet kunne løses med en effektiv vidensorganisation med operationelle processer og en vidensbase, der er blevet hjertet i organisationen.

Vi kalder projektet One Knowledge.

Picture1.png

Kan nogen stadig huske, at vi ikke altid har haft nummeret 114? - Det kan vi!

 

Vi hjalp nemlig det danske Rigspolitiet og regeringen med at etablere den vidensorganisation, styringsmodel (governance) og vidensbase, der sikrede, at vi i Danmark kunne få politifolkene væk fra skrivebordene og ud i gaderne.

 

Projektet var led i politireformen, hvor vi gik fra de daværende 54 politidistrikter til de nuværende 12 politikredse.

Hør mere fra en af vores videnseksperter

Viden er essentielt når det handler om at drive en effektiv organisation. Optimer jeres vidensforvaltning med Skandinaviens førende eksperter i Knowledge Management

Mange organisationer har ikke styr på deres viden. Hvor gemmer I jeres viden? Hvem ved hvad? Hvordan fastholdes forretningskritisk viden? Hvem har svarene, som kundeservice skal bruge?

Spitzes eksperter hjælper jer til at få styr på organisationens viden med vores best practice knowledge management koncept. Vores koncept sikrer fokus på den effektive vidensorganisation. Afsættet er et struktureret overblik over relevante videnskilder og videnstyper, samt udvikling af viden rettet mod service- eller brugssituationen. Når man skal have en vidensløsning drift, er det vigtig at få styr på sin vidensorganisation, herunder sin governance, processer og rutiner omkring produktionen og vedligeholdelsen af sin viden.

I Spitze & Co har vi gennem de seneste 20 år udviklet et bundsolidt koncept for en agil og hurtig implementering, samt en ressourceeffektiv drift af vidensløsninger

spitzecoshape02.png
KM-implementering-DA.png

Læs hvordan Spitze & Co hjalp Erhvervsstyrelsen med at gennemgå en omfattende forandringsproces med vores egenudviklede videnssystem Responza.

Responza Knowledge er et videnssystem, der opfylder alle kravene til en vidensløsning
og
hjælper din virksomhed til endnu bedre sagsbehandling og rådgivning. 

OrgGuide.png
kravCover.png

Har I en vidensløsning som ikke virker optimalt?

Vores KM eksperter kan også bistå med implementering af andre vidensløsninger end vores eget system Responza Knowledge.

 

Vi har således spidskompetencer indenfor implementering af viden i større CRM-systemer som eksempelvis Zendesk, ServiceNow eller Salesforce.

 

Alternativt har man typisk prøvet at lave bedre vidensdeling via Sharepoint eller andre typer af databaser. Udfordringen er ofte, at disse systemer bliver sandet til, grundet dårlige vidensrutiner og at medarbejderen som resultat af dette, begynder at opbygge egne videnskilder. Det koster produktivitet og innovation.

 

Hos Postnord kundeservice har vi lavet en af de mest omfattende implementeringer af viden i netop Salesforce.

Du kan læse mere om casen her

Viden er ikke kun til ekstern brug 

Picture1 v3.png

Faktisk viser analyser, at de fleste større organisationer har store udfordringer med at dele viden på tværs af organisationen. Helt op til 30% af den produktive tid i en virksomhed går med at dele viden, som man har i forvejen, og som burde være let tilgængelig for alle.  

 

Vi har hjulpet større organisationer med at få viden aktivt i spil. Hvad enten det gælder arbejdsgange eller eksempelvis HR og HR processer, som eksempelvis Novo Nordisk, men at implementerer viden ServiceNow til intern support af HR processer.

 

Står I foran opgaven, at skulle implementere viden i jeres eksisterende systemer, så tag fat i os og hør om vores erfaringer. Vi har Skandinaviens stærkeste Knowledge Management eksperter som står klar til at hjælpe. 

Hvordan får I succes med en vidensløsning/Responza? Download vores guide og læs om de fire essentielle principper der gør jeres vidensprojekt til en succes.

Succes.png
kravCover.png
bottom of page