Kundecase - PostNord

Kundeservice

Udfordringen
Postnord har i dag ca. 2 millioner kundehenvendelser årligt. Når kunderne ringer, er det ofte fordi, at noget er gået galt i forbindelse med leveringen af deres pakke. Det giver mange opkald og mails, det koster ressourcer og skaber ikke nødvendigvis en god kundeoplevelse, da man ikke altid kan afklare, hvor pakken er, og hvornår den kommer frem. Situationen kaldte på et projekt for egentlig digitalisering af kundeservice, der kunne skabe fundament for fremtiden og udnytte nye teknologier som fx chatbots, interaktive mailformularer og prediction til understøttelse af kundehenvendelse om pakker mv.

Løsningen
Vi udarbejdede i tæt samarbejde med kundeservice en digitaleringsstrategi med helt konkrete digitale initiativer, som kunne deflecte kundehenvendelser på en ny digital måde. Vi hjalp efterfølgende med træning af agenter i kundeservice til anvendelse af de nye teknologier. ​

Resultatet

  • Har opnået 30% deflection på mails ved ny intelligent kontaktformular til skriftlige henvendelser
  • Højt videns- og kompetenceniveau bragt ind i alle servicesituationer
  • Har flyttet mange kundehenvendelser over til selvbetjening med ny proaktiv app
  • Indført AI-baseret prediction på pakker, der gav bedre og kortere betjening ved kundehenvendelser
  • Struktureret tilgang til vidensdeling på tværs af kanaler har ført til reduceret AHT på telefonerne med op til 40%

Postnord

Kundeservice og support: Hvad er kravspecifikationerne?

Indtast venligst dine kontaktoplysninger
og hent vores kravspecikationer

Ved at sende dine oplysninger,giver du
samtykke til at vi kan kontakte dig

Tak for din interesse.
Download
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Abonnér på vores nyhedsbrev

Tak for din interesse.
Du vil fremover modtage mails når nye nyhedsbreve bliver sendt.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Would you like to view our website in English?